Vyhledávání

Zabral lobbing operátorů? Práva zákazníků posílí méně, než se čekalo

30.07.2013 09:36

Žádné smluvní pokuty, smlouvy na dálku leda s informacemi zaslanými předem a bez souhlasu zákazníka žádné automatické prodlužování smluv. Takový byl ve zkratce cíl novely zákona o elektronických komunikacích. Operátorům se samozřejmě nelíbila, přesto míří po legislativním kolečku do sbírky zákonů. Jenže v mnohem umírněnější formě.
Měl to být jasný tah proti nynějším praktikám operátorů a výrazný trumf v rukou zákazníků. Místo toho to vypadá, že konečná verze zmíněné novely zásadní změny nepřinese. Ba naopak: neúměrně zasáhne svým zněním i do smluv, kterých by se týkat neměla, tvrdí jeden z operátorů. Budoucnost předpisu je tak značně nejistá.
Celá novelizace má v podstatě tři klíčové body: ošetřuje výši smluvních pokut u předčasně ukončených smluv na dobu určitou, stanovuje nová přísnější pravidla pro uzavírání smluv na dálku (tedy zejména telefonicky) a blíže definuje práva operátora a zákazníka při automatickém prodlužování již uzavřených smluv.
Dosud to zní, jako by zákonodárci vkládali zákazníkům do rukou pomyslné eso. Jenže během legislativního procesu se mnohé změnilo. Lze se jen domnívat, že za tím stojí úspěšná operátorská lobby, nikdo ze zúčastněných to však nepotvrdí.

Zdroj: https://mobil.idnes.cz/novela-zakona-o-elektronickych-komunikacich-f3g-/mobilni-operatori.aspx?c=A130722_133115_mobilni-operatori_hro