Vyhledávání

Vodafone znevýhodnil tarif, roaming může vyjít dráž

04.07.2015 08:52
Lepší nebo horší? Záleží na úhlu pohledu, rozhodně ale hrozí, že zákazníci s tarifem Red LTE Premium zaplatí víc než dřív. Tak jako jeden naštvaný zákazník.
Zrovna včera jsme psali, že tuzemští zákazníci mobilních operátorů si pohoršili na svých právech, přičemž jedním z důsledků je nedostatečné informování zákazníků o jednostranných změnách smluv. A právě na to si aktuálně stěžuje jeden ze zákazníků Vodafonu s tarifem Red LTE Premium, který vyrazil do zahraničí a choval se tak, jak byl v minulosti zvyklý, ale byl nemile překvapen.
Krom tarifu Red LTE Premium se změna týká ještě tarifu Business Red LTE Premium. V prvním případě k ní došlo už 27. června, v tom druhém změna platí od dnešního dne, tedy od 2. července 2015. Původně tarify obsahovaly 300MB porci dat v zóně 1 (EU + další vybrané země) a 600 minut na volání v zahraničí. Tisíc volných minut do zahraničí zůstává. Měsíční cena každého z tarifů je 1 499 Kč se smlouvou na dva roky (1 873 Kč bez úvazku), což není zrovna málo.
Původní podoba tarifů RED LTE Premium, všimněte si balíku 300 MB dat v roamingové zóně 1 + 600 minut na volání v zahraničí. Nově tarif obsahuje 5 krát balíček Roaming na den, po kterém se účtují automaticky další balíčky 69 Kč/den (obr.: vodafone.cz)
Nově platí následující: v rámci tarifů lze nově využít neomezené volání a SMS plus 100 MB dat pět dní (pětkrát, nemusí jít po sobě) v každém zúčtovacím období. Jde vlastně o balíček Roaming na den v ceně 69 Kč. Balíček se aktivuje odchozím hovorem, odeslanou SMS zprávou, příchozím hovorem nebo připojením k internetu. Pokud tedy například přijmete jeden hovor, máte jeden den (a tím 100 MB) načatý a když jinak nevyužijete vůbec nic, jednotky propadají. Stejně tak ve fázi, kdy už máte všech pět dní vyčerpáno - stačí jeden příchozí hovor a platíte 69 Kč...
Po vypršení FUP limitu se automaticky aktivuje další balík dat a uživatel znovu zaplatí. ČTÚ jasně říká, že je to zlo a jde po krku jak Vodafonu, tak O2.
Cesta z nechtěného placení existuje: pokud zákazník nechce využívat Roaming na den ani výhodu pěti denních balíčků v ceně tarifu, může si roamingový tarif přepnout na World Roaming a aktivovat si k němu např. Připojení ze zahraničí na stálo za standardních podmínek. Po vyčerpání dat z balíčku je rychlost omezena na 20 kb/s.
Operátor uvádí, že po každém využití předplaceného Roamingu na den dostane zákazník SMS zprávu s informací, kolik denních balíčků mu ještě v rámci tarifu zbývá. Informace je k dispozici i na muj.vodafone.cz v sekci Aktuální útrata a čerpání služeb.
Pokud máte s operátorem uzavřenu smlouvu na dobu určitou a se změnou nesouhlasíte, můžete od smlouvy odstoupit. Tedy za předpokladu, že se nespokojíte s odůvodněním v takovém duchu, že tato změna se týká všech zákazníků. Vedle „storky“ nespokojeného zákazníka (viz výše) přidáváme i reakci operátora:
„Snažíme se, aby změny v našich službách byly pro naše zákazníky zlepšením. Se zákazníky, kteří se změnou nesouhlasí, protože pro ně představuje zhoršení, hledáme řešení a v krajním případě jim umožníme ukončit smlouvu bez sankce. Změny zavádíme v souladu se zákonem o elektronických komunikacích a zákazníky o nich předem informujeme. Informace tak má zákazník nejméně 30 dnů předem prostřednictvím SMS, vyúčtování, v internetové samoobsluze anebo na internetových stránkách Vodafonu.“
Operátor se brání, že zákazníky informoval, naštvaný zákazník kontruje, že v množství nedůležitých SMS, které od operátora dostává, zpráva o změnách buď zapadla, nebo ji nedostal vůbec. A tím se dostáváme zpět na začátek, kdy i Český telekomunikační úřad konstatuje, že operátoři změny dělají a zákazníci o nich často netuší...