Vyhledávání

Vodafone dostal pokutu za automatické dokupování dat. Službu musí zrušit

29.05.2015 13:18
Tuzemský mobilní operátor Vodafone dostal od Českého telekomunikačního úřadu pokutu ve výši jednoho milionu korun za zavedení automatického dokupování dat. Praxi, kterou operátor zavedl v září 2014, označil za nekalou obchodní praktiku. Úřad o rozhodnutí informoval v pátek v tiskové zprávě.
„Český telekomunikační úřad (ČTÚ) vyhodnotil automatickou aktivaci služby ‚Data nad rámec balíčku‘ ze strany společnosti Vodafone jako agresivní obchodní praktiku, za kterou jí udělil pokutu ve výši 1 000 000 Kč,“ napsala Nikola Šedová z tiskového oddělení ČTÚ.
Úřad podle ní Vodafonu současně nařídil upravit všechny smlouvy se zákazníky tak, aby ze smluv byla odstraněna ujednání, na jejichž základě je Vodafone oprávněn automaticky obnovovat objem datových služeb po vyčerpání datového balíčku a za takové obnovení účtovat cenu.
Rozhodnutí zatím není pravomocné. Reakci operátora redakce Mobil.iDNES.cz zjišťuje.
Firma automatické navyšování datového limitu po jeho vyčerpání zavedla v září 2014. Samotné obnovení datových služeb vyšlo zákazníky na 49 korun. Už v říjnu médii proběhla zpráva o tom, že se o tuto novinku ČTÚ zajímá (více čtěte zde).
Vodafone v této praxi ovšem nezůstal sám, automatické dokupování dat uplatňuje od 15. května 2015 také operátor O2 (více zde). „ČTÚ činí kroky před zahájením správního řízení i s touto společností. Účastníkům, kteří mají pocit, že jim byla data neoprávněně účtována bez jejich souhlasu, úřad doporučuje daný postup u operátora reklamovat. Zůstanou jim tak zachována práva a lhůty pro případné vedení řízení o námitce proti vyřízení reklamace,“ doplnila Šedová.