Vyhledávání

Telefónica spouští se Šimáněm první tarify postavené hlavně na mobilním internetu

14.03.2014 14:42

Na trh míří nové tarify a předplacené karty značky Gorila. Firma, za kterou stojí mimo jiné i Unimex Jiřího Šimáněho, chce cílit hlavně na mladé nabídkou mobilních dat. Zejména při odběru velkého množství dat je nabídka výhodnější než u klasických operátorů.
Nový hráč na telekomunikačním trhu Gorila mobil přináší do Česka nabídku tarifů postavených především na mobilním internetu. Tradiční volání a SMS tak v souladu s celosvětovým trendem ustupují do pozadí. Přeprodejce služeb Kellnerovy Telefóniky má za úkol oslovit hlavně mladé zákazníky. V budoucnu se ale chce napojit i na služby svého hlavního investora Unimex Group miliardáře Jiřího Šimáněho.
Přibližně od padesátky virtuálních operátorů a přeprodejců, kteří dnes na trhu působí, odlišují Gorila mobil předplacené karty a tarify s jednotnou cenou za volání a SMS, ale odstupňované podle objemu mobilních dat.
Cena 2,50 koruny za minutu je přitom na trhu již relativně vysoká, po druhé minutě je však volání zdarma. Rozhodující tak bude cena za data, která s rostoucím objemem klesá. Základní cena je s konkurencí tradiční operátorské trojice srovnatelná, ve vyšších objemech je ale až řádově nižší.
Zacílení má být podle šéfa firmy Lukáše Janouška na skupinu mladých od 15 do 26 let, kteří nejvíce využívají chytré telefony, mobilní data a přijímají nové služby. Přesvědčit je přitom nechtějí samotnou cenou služeb, ale hlavně reklamní kampaní, do které letos investují 16,5 milionu korun.
"Chceme být takový Red Bull mobilního trhu," říká s odkazem na populární značku, pro kterou sám pracoval a kterou zastupuje i jeden ze spoluzakladatelů Gorila mobil a bývalý manažer Formule 1 Pavel Turek. Dalším ze zakladatelů je provozní ředitel Roman Nováček. Ten stál za projektem tarifní kalkulačky Tarifomat, kterou ale v návaznosti na angažmá v Gorile již vlastnicky opustil.
Potenciální konkurencí je vlastní značka T-Mobilu Kaktus, pod kterou chce také oslovit hlavně mladé. Podle mluvčí operátora Patricie Šedivé má dnes "nižší desítky tisíc" klientů. Podobně zaměřený byl i virtuální operátor Studentfone, navázaný na studentské karty ISIC.
Koncept Gorila mobil přitom zapadá do strategie Telefóniky – její hlavní značka O2 necílí přímo na mladé a do své sítě pouští jen vybrané silné partnery. Po Ringieru, Tescu a ČEZ je proto důležitá podpora projektu ze strany Unimexu. Dohromady mají dnes  téměř půl milionu zákazníků, Gorila chce ještě do konce roku přidat dalších 50 tisíc.
Stejně jako u ostatních, s výjimkou ČEZ, se ani u nováčka nejedná o plnohodnotného virtuálního operátora, ale jen o přeprodejce služeb samotné Telefóniky, se kterou také přímo zákazníci uzavírají smlouvu.
To je důležité například pro roamingové nabídky, které jsou tak stejné jako u mateřského operátora. Právě volání v zahraničí může být přitom velmi zajímavé pro napojení na samotný Unimex, který provozuje především Travel Service, nedávno pak získal podíl v Českých aeroliniích.
V Gorila Mobil drží stále majoritu zakladatelé, Janoušek, Turek společně s Petrem Staňkem a Romanem Nováčkem. Skupině Unimex se ale díky podílu otevírá nový trh, na kterém zatím vůbec nepůsobila.
Podle Janouška také do budoucna chtějí zpřístupnit rychlý internet v sítích čtvrté generace s technologií LTE bez navýšení ceny. Pro začátek ale nabízejí pouze technologii 3G, která má podle Janouška  dostatečné pokrytí ve větších městech, na která míří především. Uvažují také o dalších logicky navazujících službách, jako je prodej hudby přes internet, kde mohou oslovit cílovou skupinu mladých zákazníků.

Zdroj: https://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-61846570-telefonica-spousti-se-simanem-prvni-tarify-postavene-hlavne-na-mobilnim-internetu