Vyhledávání

Telefónica čelí exekuci kvůli sporu s klientem, kterého odpojila

17.08.2013 10:09

Soudní exekutor zahájil exekuční řízení se společností Telefónica Czech Republic, která provozuje mobilní síť O2. Důvodem je obchodní spor se společností 4Call. Telefónica společnost odpojila a zdůvodnila to nezaplacenými fakturami. 4Call přešla k jinému operátorovi a obrátila se na soud. Ten nařídil exekuci.
Základem sporu je více než pět tisíc datových SIM karet, které 4Call využívá ve svých zařízeních u zákazníků. Těmi jsou například České dráhy nebo soukromý železniční nákladní dopravce Metrans Rail, který přes jednotky 4Call sleduje pohyb vlaků a přenáší data v EU.
Telefónica tyto karty odpojila a zdůvodnila to údajně nezaplacenými fakturami, podle mluvčího Telefóniky Hanyho Farghaliho jim 4Call dluží přes 23 milionů korun.
4Call se v květnu pokusila vypnutí zabránit, a obrátila se proto na Český telekomunikační úřad. Ten Telefónice na konci června předběžným opatřením přikázal, že musí 4Call i nadále poskytovat své služby.
"Dva dny po vydání předběžného opatření Telefónica vypnula všechny SIM karty. Názorně to ukazuje, jak respektují český právní systém a ČTÚ," řekla jednatelka 4Call Tereza Němcová.
Ta odmítá, že by firma měla dluhy. "Vše, co bylo splatné, bylo uhrazeno, jinak by ČTÚ takto nerozhodl. Mají chyby v účtovacím systému a za datové přenosy v roamingu občas účtují 100x vyšší cenu, než jsou oprávněni. Nejhorší je, že si toho jsou dobře vědomi," řekla Němcová.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/telefonica-celi-exekuci-0sj-/ekonomika.aspx?c=A130817_094505_ekonomika_wlk