Vyhledávání

T-Mobile (ne)mění podmínky. Vymyslel dodatek

12.03.2015 09:27
Operátor je na slovo skoupý, podmínky sice nemění, ale pro firemní zákazníky má dodatek. Tím využívá novely zákona, která oslabuje pozici zákazníka.
Jako chytrá horákyně či princezna Koloběžka vymyslel TMobile, jak změnit i nezměnit své všeobecné podmínky. Pro všechny zákazníky stále platí všeobecné podmínky účinné od 26. ledna 2014, které operátor po 4. prosinci 2014, kdy nabyla účinnost novela zákona o elektronických komunikacích (ZoEK), nijak neměnil.
Jen v nově uzavíraných či prodlužovaných smlouvách s podnikateli (zákazníky, kteří nejsou spotřebitelé) se vylučuje použití některých ustanovení těchto podmínek. Zkrátka zákazníci na IČ něco podepisují a prostřednictvím dodatku ke smlouvě tím zároveň něco ze smlouvy negují. Na novinky ve smluvním vztahu jsme se optali přímo operátora, odpovídal Lukáš Hrabal z tiskového oddělení:
„I nadále mají podnikatelé právo ukončit Účastnickou smlouvu kdykoliv i před uplynutím sjednané doby jejího trvání (toto právo však nevzniká ze zákona, pouze na základě našich všeobecných podmínek) – stejně jako zákazníci, kteří uzavřeli smlouvu či ji změnili dodatkem do 8. 3. 2015 a pro něž se nic nemění.“
Pokud vám citace výše nic moc neříká, nejste v tom sami. T-Mobile sice onen dodatek ke smlouvě nikde na webu nezveřejnil, takže jeho text neznáme, ale nezoufejte, jsme na vaší straně. Pokud nejste firemní zákazníci, platí pro vás staré podmínky, pokud jste firemní zákazníci, mějte se na pozoru. To, co ZoEK nově operátorům umožňuje, je vybírat plné sankce za odstoupení od smlouvy.