Vyhledávání

T-Mobile má FUP ve třech režimech. Kam patříte vy?

27.05.2015 11:06
Včerejší článek o zastavených datech po překročení FUP vyvolal zmatek. Dnes už je jasno, režimy FUP jsou u T-Mobilu dokonce tři.
V úterý ráno jsme vydali článek, který s původním nadpisem vidíte níže. T-Mobile nás záhy upozornil na chybu: do „postižených“ tarifů nepatří Internet v mobilu na měsíc. Měli jsme ještě několik doplňujících dotazů a odpověď nepřicházela, mezi tím se změnily některé údaje na webu operátora. T-Mobile zřejmě dával do pořádku nesrovnalosti, na které upozorňuje grafika, kterou také vidíte níže v původním článku. Až pak přišla následující rekapitulace současného stavu FUP limitů:
 

1. Zákazníci s tzv. smart fupem

 
Zákazníci s Internetem bez drátu. Tito zákazníci po vyčerpání základního objemu dat mohou nadále pokračovat v plné rychlosti na vybraných službách, ostatní se jim automaticky zpomalí (tak, jak je uvedeno v podmínkách služby)
 

2. Zákazníci s objemy dat nad 50MB

 
Mají nadále možnost pokračovat ve snížené rychlosti po vyčerpání základního objemu dat. Jediný rozdíl oproti minulosti je ten, že tuto volbu musí vždy po vyčerpání dat potvrdit. Tedy vyčerpám data a pak prostřednictvím info stránky přímo v mobilu, která se automaticky načte (a je na ní odkaz v SMS) nebo v samoobsluze, si mohu zvolit, že chci pokračovat v datování ve snížené rychlosti (viz obrázek ze samoobsluhy níže). Zákazník má tedy možnosti tři - zakoupit si vyšší datový balíček, zakoupit si jednorázové navýšení dat anebo si zvolí zdarma možnost pokračovat ve snížené rychlosti.
 

3. Zákazníci s nízkým objemem dat

 
...tedy zákazníci s tarify Internet v mobilu na den, Internet v mobilu na týden (twist), S námi v sítích a S námi v síti. Tito zákazníci po vyčerpání dat nemají aktivní volbu „pokračovat ve snížené rychlosti“ a mohou si tedy po vyčerpání základního objemu buď navýšit datový balíček na vyšší, který tuto volbu má, anebo si dokoupit data jednorázově: Jednorázové navýšení dat = 50 MB za 25 Kč, 200 MB za 100 Kč, 1 000 MB za 200 Kč.
V podmínkách služby/tarifu i v Ceníku služeb je uvedeno, že „po vyčerpání přiděleného objemu dat má zákazník možnost dokoupit si další objem dat za cenu dle Ceníku služeb“. Pokud tedy objem dat přidělený k zákazníkovu stávajícímu tarifu nestačí, může si dokoupit další data v podobě dodatečných mobilních datových balíčků.
T-Mobile tedy říká, že všechno je košér a v souladu s podmínkami: „Postup, který uplatňujeme po vyčerpání datového limitu je v souladu s podmínkami i ceníkem, které jsou nedílnou součástí účastnické smlouvy.“
 
Tímto operátor zároveň odpovídá na otázku, zda dovolí výpověď smlouvy v důsledku změny podmínek. Nedovolí...