Vyhledávání

Přenos čísla od Vodafonu: Místo 4 dnů více než měsíc?

02.10.2013 09:06

Čas je relativní, anomálie se projevila u Vodafone na začátku září, kdy ze čtyř dnů byl rázem měsíc. Nyní operátor slibuje návrat k normálu a sladění s pravidly ČTÚ.
Zkrácení lhůty pro přenos čísla od jednoho mobilního operátora ke druhému na čtyři dny je pro spotřebitele bezesporu příznivá zpráva (platí od 1. září 2013). Samozřejmě jde o onen ideální případ, kdy zákazník nemá závazky vůči operátorovi, od kterého chce odejít a sám proces svou nečinností neprotáhne. Samozřejmě i u operátorů musí vše „klapnout“, což vyžaduje nutnou dávku štěstí… Mnozí z vás by mohli vyprávet, jaké průtahy dokáží operátoři vyprodukovat.
Lhůta se měla zkrátit, nařídil to ČTÚ. Už od začátku září se nám však ozývají zákazníci, u kterých přenos čísla nešel tak úplně „po másle“ a vlastně na něj fakticky měli čekat mnohem déle, než ony libě znějící čtyři dny. Stížnosti chodí přibližně rovnoměrně na všechny tři operátory, ale tiskoví mluvčí T-Mobilu a O2 problémy s přenosem odmítli. Přiznal je pouze Vodafone.
Vodafone má v současnosti takovéhle pravidlo: „Pokud nám doručíte či sdělíte výpověď smlouvy, bude smlouva ukončena nejpozději posledním dnem následujícího zúčtovacího období. Pokud není dohodnuto jinak. Toto samozřejmě neplatí pro smlouvu na dobu určitou.“
Lhůta 4 dny pro přenos čísla měla být aplikována až v okamžiku ukončení smlouvy. Dle výše uvedené citace z bodu 7.1.1 aktuálně platných všeobecných podmínek by tak celý proces mohl trvat i dva měsíce (v závislosti na tom, kdy zákazník o přenos požádá). A ještě jednou zdůrazňuji, že i pro zákazníka se smlouvou na neurčito, který tedy nemá vůči Vodafonu žádné závazky.

Zdroj: https://www.mobilmania.cz/clanky/prenos-cisla-od-vodafonu-misto-4-dnu-vice-nez-mesic/sc-3-a-1324902/default.aspx