Vyhledávání

Není virtuál jako virtuál. Jeden přeprodává, druhý hraje plně za sebe

22.11.2012 09:56

Příští rok bude český mobilní trh ve znamení příchodu mnoha virtuálních operátorů. Jenže není virtuál jako virtuál. V té nejzákladnější podobě vlastně jen přeprodává kapacitu velkého operátora s infrastrukturou. Na druhé straně může mít virtuál vlastní zázemí a musí si vyřídit třeba roamingové smlouvy. Do podzimu 2012 v České republice žádný virtuální operátor nepůsobil. Alespoň ne v takové podobě, jaká se od virtuálního operátora celosvětově očekává. Na trhu sice již mnoho let působí šedí přeprodejci služeb trojice velkých operátorů (T-Mobile, O2, Vodafone), jenže jejich nabídky jsou neveřejné a velmi často na hraně legálnosti vztahu s velkým operátorem. Přesto je trojice velkých operátorů s větší či menší libostí toleruje. V žádném případě však tyto společnosti nemůžeme považovat za klasické virtuální operátory. Stejná situace platí pro jediný legální a veřejně známý přeprodej služeb, kterým je Makro Mobil. To je nabídka telekomunikačních služeb velkoobchodu Makro, který nejprve začínal s přeprodejem služeb O2 a nyní nabízí tarify Vodafone. Jenže Makro je velkoobchod, kde mohou nakupovat pouze podnikatelé s registrací. Je to tedy opět neveřejná nabídka, kterou nemůže využít kdokoliv. Navíc Makro Mobil nabízí jen mírně upravené tarify Vodafone a zákazník vstupuje do vztahu právě s tímto operátorem, který zajišťuje podporu a další služby. Navíc Makro už o službě třeba na svých internetových stránkách neinformuje.

Zdroj: https://mobil.idnes.cz/virtualni-operator-definice-dga-/mobilni-operatori.aspx?c=A121108_105346_mobilni-operatori_jm