Vyhledávání

"Debilní kecy" mění svůj byznys: Místo klientů chtějí ViralBrothers promovat sebe

20.09.2013 21:25

Před rokem a půl prorazili na českém internetu se sérií virálních videí Debilní kecy. Nyní dvojice ViralBrothers mění strategii. Místo videí na zakázku chce svůj marketingový potenciál využívat na propagaci vlastního merchandisingu nebo svých projektů v čele s virtuálním operátorem.
Dvojice vystupující jako Čeněk Stýblo a Erik Meldik alias ViralBrothers je momentálně bezpečně nejznámější tvůrce virálních videí v Česku. Proslavila je zejména jejich série videí na serveru YouTube s názvem Debilní kecy. Videa z jejich produkce mají na české poměry úctyhodné počty zhlédnutí počítané v milionech.
Po necelých dvou letech působení se nyní ale ViralBrothers odhodlali ke změně svého byznysu. Doteď dobře fungující, ale na limity narážející model videí sponzorovaných klienty zkoušejí změnit. Ač se to časově kryje s momentem, kdy dosavadní dvojice živnostníků založila společnost s ručením omezeným, hlavní změna spočívá v něčem jiném. Místo zakázkové tvorby pro objednatele se chtějí ViralBrothers věnovat takové produkci, která bude primárně podporovat jejich vlastní aktivity.
Tato změna jim má poskytnout i větší tvůrčí svobodu, která je pro obor klíčová.
Když se přitom oba dali dohromady, chtěli vybudovat právě to, co se nyní chystají opustit – agenturu na výrobu virálních videí. Tedy produkci, která na zakázku vyrobí klip s komerčním sdělením, které ale bude zároveň svým obsahem natolik atraktivní, že si ho uživatelé mezi sebou sdílí a ve velkém prohlíží.
V tom se stala dvojice, která se dala dohromady v komunitě kolem české internetové televize Stream.cz, úspěšná v lednu loňského roku. Formát, který jí k tomu pomohl, vycházel z amerického konceptu krátkých youtubových videí "Shit people say", který oni sami přeložili jako "Debilní kecy".
Videoparodie stereotypního vyjadřování Pražáků, holek nebo nejnověji důchodců se staly hitem a jejich hlášky zlidověly. Byznys model, který dvojici zajišťoval příjmy, vycházel (a stále ještě vychází) ze sponzorských odkazů. Na konci videa se nachází zapracovaný odkaz na webové stránky klienta. Pro posílení "proklikovosti" je na klientových stránkách často umístěno ještě pokračování videa.
I přes zájem a z něj plynoucí příjmy se ale nyní odhodlali ViralBrothers svou strategii měnit. "Vždy jsme se rozhodovali, zda budeme seriózní agenturou dělající na zakázku, nebo "youtubeři" amerického střihu, kteří prodávají sami sebe. Doteď jsme razili tu první cestu, teď se ale přikláníme k té druhé," vysvětluje mladší z dvojice Erik Meldik. Důvody k tomu mají dva.

Zdroj: https://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-60809300-debilni-kecy-meni-svuj-byznys-misto-klientu-chteji-viralbrothers-promovat-sebe