Vyhledávání

ČTÚ k novým datovým tarifům Vodafonu. Kauza nekončí!

10.11.2015 13:40
Český telekomunikační úřad nám poslal vyjádření k novým datovým tarifům společnosti Vodafone:
ČTÚ rozhodnutím, které nabylo právní moci 23. září 2015, uložil společnosti Vodafone povinnost ve lhůtě 60 dnů odstranit ze smluv všechna ujednání, na jejichž základě by operátor byl oprávněn bez výslovného a aktivního objednání ze strany spotřebitele automaticky obnovit po vyčerpání základního datového balíčku objem poskytovaných datových služeb a tyto účtovat. ČTÚ kvituje, že operátor ve lhůtě dané rozhodnutím od 18. 11. 2015 přestává u "starých smluv" účtovat data spotřebovaná nad rámec balíčku.
Pokud jde o nově představený model poskytování datových služeb s předpokládanou účinností pro stávající zákazníky od 6. 1. 2016, v současné době zkoumáme tyto podmínky nejen, zda jsou souladné se zákonem, ale také s naším druhostupňovým pravomocným rozhodnutím.
Za klíčové považujeme, zda Vodafone při zavedení nových podmínek splní všechny náležitosti vyžadované zákonem o elektronických komunikacích, ustanovením § 1752 občanského zákoníku, a zda v období, ve kterém podle zákona mají účastníci právo se změnou nesouhlasit, opět nedojde k selhání lidského, technického či jiného faktoru. Obdobně jako se to stalo v loňském roce, kdy Vodafone na první den, kdy bylo možné novou službu deaktivovat, naplánoval odstávku svých systémů.
Po ukončení šetření bude ČTÚ veřejnost o svých závěrech informovat.
Vyjádření je podle očekávání opatrné a naprosto korektní. Klíčové sdělení je, že se úřad bude kauzou zabývat. Držme palce, aby regulátor další kolo souboje s vodafonskými právníky vyhrál, a aby to netrvalo další rok, protože to by byla výhra pro operátora.