Vyhledávání

ČEZ plánuje vstup mezi virtuální operátory. Výhodné volání nabídne třem milionům zákazníků

10.04.2013 08:02
Energetické společnosti chtějí svým klientům nabízet i levnější telefonování. Vstup na trh s vlastním virtuálním operátorem plánuje i polostátní ČEZ. Už nyní nabízí zaměstnancům a jejich příbuzným zvýhodněné tarify. Společnost nyní hledá případného partnera. Největší česká energetická společnost plánuje provozovat plnohodnotného virtuálního operátora. Polostátní ČEZ již výhodné volání a datové služby poskytuje svým zaměstnancům a jejich rodinám. Nyní je chce nabídnout i veřejnosti.

Podle informací Hospodářských novin je start projektu téměř jistý. Vedení ČEZ je ale s vyjádřením zatím opatrné. "Takový nápad tu je, je ale příliš brzy cokoliv komentovat," říká šéf divize obchodu Alan Svoboda, pod kterého by měl nový operátor spadat. "Ano, tu možnost zkoumáme," přidává se i šéfka nákupu ČEZ Michaela Chaloupková. Pro ČEZ je vstup na trh s mobilním voláním logickým krokem. Již nyní poskytuje velmi výhodné balíčky svým zaměstnancům a jejich rodinným příslušníkům, kteří volají v síti Telefóniky. Pro představu: například v tarifu ČEZ Standard mají za sto korun měsíčně 240 minut volného volání a sto SMS zpráv.

Program pro rodinu zajišťuje dceřiná společnost operátora Bonerix, která obhospodařuje podobné firemní programy zvláště pro velké korporace. Dohromady jde přibližně o sto tisíc čísel. Zda pro nový projekt využije ČEZ svého stávajícího operátora, nebo se dohodne s jiným ze současné trojice, není ještě jasné. "Případného partnera zatím hledáme," říká Chaloupková. Ani Telefónica není sdílnější. "Jakékoli kroky v této oblasti nemůžeme komentovat," říká její tiskový mluvčí Hany Farghali.

ČEZ, jedna z nejsilnějších společností na tuzemském trhu, je díky své velikosti operátorům rovnocenným partnerem. Může tak klíčové podmínky vyjednat mnohem lépe než menší zájemci, kteří jsou na nich zcela závislí. Pro rozšíření nabídky i pro širokou veřejnost má ČEZ navíc ideální portfolio – zhruba tři miliony zákazníků, kterým nabízí dodávky elektřiny. V roce 2010 jim začal nabízet plyn a letos je už největším alternativním dodavatelem v Česku. Pokud si udrží stávající tempo, brzy překročí hranici 400 tisíc zákazníků s plynem. Jen pro srovnání – alternativní dvojka na trhu Bohemia Energy má pouze okolo 160 tisíc zákazníků.

Zdroj: https://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-59660260-cez-virtualni-operator-telekomunikace