BLESKmobil je jen marketingová slupka, pod ní na zákazníky číhá Telefónica
Pod značkou BLESKmobil, skrze kterou se společnost Ringier Axel Springer prezentuje jako první virtuální mobilní operátor, poskytuje své služby přímo Telefónica. Uživatelé této služby vstupují do smluvního vztahu s Telefonicou a nikoli s Ringierem. Ten vlastní značku a zajišťuje marketing a prodej. Čtenářům Lupy jistě netřeba připomínat články a zprávičky z nedávných dnů, které popisovaly příchod prvního virtuálního operátora (BLESKmobilu) na náš mobilní trh. Přesto si ale dovolím připomenout, že vstup nového BLESKmobilu byl rozložen do dvou kroků: v úterý 30. října proběhla tisková konference společnosti Ringier Axel Springer, na které byli novináři seznámeni se základní informací – že na trh přichází nový hráč, prezentující se jako první virtuální operátor – a s hlavními obrysy jeho nabídky. Podle toho pak také byla napsána řada článků na téma nového operátora, a o publicitu tak bylo postaráno. Teprve druhý krok, ke kterému došlo právě dnes (7.11.2012), přinesl další důležité informace. A ty docela významně mění pohled na to, kdo (či co) je nový hráč a jaký je jeho potenciál i význam na trhu. Včetně možných souvislostí s právě dokončovanou analýzou relevantního trhu č. 8 s mobilní originaci. V jakém smyslu?