Vyhledávání

Levnější tarif na volání, SMS i mobilní internet od O2 na který Vodafone reagoval pozdě

16.01.2013 10:18

Přechod od Vodafonu ke konkurenci O2

Virtuální operátor NET nevzniknul jenom tak z vakua nebo nadbytku času na vymýšlení spousty nerealizovatelných projektů. Na začátku byla nabídka O2, která byla ve své době (podzim 2010) natolik výhodná, že jsme opustili Vodafone a přešli k Telefónice. Nešlo o výměnu operátora kvůli nespokojenosti. Jen jsme prostě chtěli jakožto pravidelně a včas platící zákazník nějaký benefit. V té době jsme měli dvě aktivní telefonní čísla. Jedno běželo na nejlevnější běžném měsíčním tarifu od Vodafonu a druhé na druhém nejdražším. Celková útrata za oba tarifi byla někdo kolem 1500,- Kč měsíčně. Důvodem vydržování levného tarifu bylo telefonní číslo a jeho zachování a pak služební telefon, kde byly všechny služby (volání, SMS i mobilní internet) fakticky zadarmo. Nicméně tento firemní benefit skončil spolu s pracovním poměrem a tak bylo třeba řešit vlastní tarif pro obě čísla, která byla do té doby vedena u Vodafonu na dvě rodná čísla, tedy fyzické osoby nepodnikatele.

Telefónica O2 vs. Vodafone - nabídky a výhodnější tarif

Vodafone byl samozřejmě první, koho jsme s dotazem na sloučení telefonních čísel pod IČ a zaslání cenové nabídky oslovili. Osobně byl kontaktován zaměstnanec v kamenné prodejně, ve Vodafone karavanu i na call centru. Dokonce u nás byl osobně i obchodní zástupce specializovaný na firemní klientelu. A pokaždé to skončilo nějakými formuláři, které bylo potřeba vyplnit a odeslat na centrálu Vodafonu. Jinak to nejde. Fuck you! Jakožto spokojený a konzervativní zákazník jsme byli tímhle přístupem natolik otráveni, že nezbylo, než kontaktovat konkurenci. Vybrali jsme O2 a věci rázem dostaly úplně jinou dynamiku. Obchodní zástupce přijel, my jsme mu řekli jaké služby chceme využívat (volání, SMS a internet včetně CDMA) a on nám poslal nabídku. Dvě SIM karty a CDMA krabička nás měsíčně vyšly na 3000,- Kč včetně DPH. To bylo zajímavé a tak jsme opustili Vodafone a podepsali smlouvu u O2.

Levnější tarif a nová smlouva u O2 již po 18ti měsících

Vodafone se při přenosu čísla samozřejmě probral. Následovaly 3 zbytečné telefonáty, které vrcholili oslovením od manažerky všech manažerů prodejů u Vodafonu, které jsme opakovaně vysvětlili, že "když to nejde, tak to nejde" (ano, hlavním důvodem útěku k O2 byla nejen nesmyslná administrativa vedoucí pouze k pár klikům myši na centrále operátora, ale i fakt, že nám pořád všichni jeho zástupci říkali, že něco nejde) a kompletně přešli pod sjednocující tarif od O2. Telefónica O2 není parta blbců, takže nás její zástupce oslovil už po 18ti měsících s tím, že pro nás má lepší nabídku. Logicky. Upsali jsme se na dva roky a pokud by tuto lhůtu nechal vyexpirovat, riskoval by, že zase přejdeme ke konkurenci (což samozřejmě bylo v plánu). Po 18ti měsících nám tedy zástupce O2 nabídnul slevu na cca. 2000,- Kč bez DPH s tím, že budeme mít méně volných minut na volání a zůstane nám CDMA, které nakonec nebylo prakticky potřeba. Následovalo zběsilé dohadování, protože slevu jsme si evidentně každý představovali jinak. Ze ztrápeného zástupce O2 nakonec vypadlo, že nám nemůže nabídnout cenu nižší než ony 2.000,- Kč bez DPH (!!!). Vše ale dobře dopadlo. Nejen, že nám v ceně nechal CDMA (kterého jsme se původně chtěli kvůli získání slevy zbavit, ale i víc volných minut na volání, víc SMS zadarmo a zůstal i mobilní internet.

A pak, že to nejde!

PS. Právě původní nabídka od O2 stála za první vážnou úvahou nad realizací služeb Virtuálního operátora. A nyní po třech letech se blížíme jeho skutečné realizaci projektu Virtuální operátor NET.